Regulamin świadczenia usług stacjonarnych oraz online w HEALIO Instytut Psychoterapii Justyna Rać
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa warunki świadczenia usług przez HEALIO Instytut Psychoterapii Justyna Rać , z siedzibą w Katowicach przy ulicy Powstańców 7a/10,NIP 8722316107, REGON 368489786; e-mail: kontakt@rac-psychoterapia.pl; tel: +48 666 500 599
- Regulamin określa zasady świadczenia usług stacjonarnie oraz online (dalej jako „Wizyty”) w HEALIO Instytut Psychoterapii Justyna Rać (dalej jako „HEALIO”).
- Klientem w rozumieniu Regulaminu (dalej jako „Klient”) jest pełnoletnia osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza skorzystać z usług HEALIO i/lub osoba małoletnia, w której imieniu działa uprawniona osoba dorosła (tzn. opiekun prawny, rodzic).
- HEALIO działa zgodnie z przepisami prawa, adekwatnymi kodeksami etycznymi dla zawodu psychologa, psychoterapeuty, czy też specjalisty innej dziedziny (dalej łącznie jako „Specjalista”).
- Priorytetem HEALIO jest zapewnienie bezpieczeństwa informacji o Klientach, poszanowanie ich prywatności oraz zapewnienie poufności wszelkich danych związanych z procesem terapeutycznym.
- Korzystanie z usług HEALIO oznacza akceptację Regulaminu.
Zapisy na wizytę
- Każda Wizyta wymaga wcześniejszego umówienia.
- HEALIO nie świadczy usług bez wcześniejszego umówienia Wizyty.
- Do skutecznego zapisania Wizyty konieczne jest podanie imienia, nazwiska, numeru telefonu i/lub adresu email, na który zostanie wysłana wiadomość z potwierdzeniem Wizyty. Gdy z usług zamierza skorzystać osoba małoletnia, konieczne jest również podanie roku urodzenia osoby małoletniej.
- Aby osoba małoletnia mogła skorzystać z usług HEALIO wymagana jest pisemna zgoda obojga rodziców lub opiekunów prawnych.
- W zależności od metod pracy Specjalisty na pierwszą Wizytę dla osoby małoletniej zapraszani są tylko rodzice (opiekunowie prawni) lub rodzice (opiekunowie prawni) z osobą małoletnią.
- W zależności od metod pracy Specjalisty na pierwszą Wizytę dla rodziny zapraszani są tylko rodzice (opiekunowie prawni) lub rodzice (opiekunowie prawni) z osobą/osobami małoletnimi.
- Wizytę można umówić:
- telefonicznie, dzwoniąc na numer: +48 666 500 599 lub +48 884 210 630
- mailowo, wysyłając maila na adres: kontakt@rac-psychoterapia.pl
- korzystając z formularza kontaktowego na naszej stronie: https://rac-psychoterapia.pl/
- korzystając z aplikacji MyMedCal do zapisów online na naszej stronie: https://rac-psychoterapia.pl/
Instrukcja rezerwacji wizyty przez formularz aplikacji MyMedCal
- Kliknij przycisk „Umów wizytę” widoczny w prawym dolnym rogu.
- Jeżeli jest taka potrzeba to zmień język klikając PL/EN. Domyślnie ustawiony jest język polski.
- Kliknij "Wizyta stacjonarna" lub "Wizyta online".
- Kliknij "Miasto" i wybierz z listy odpowiednie miasto lub Online.
- Kliknij "Typ wizyty" i wybierz „Konsultacja psychologiczna" lub "Konsultacja u psychoterapeuty”.
- Jeżeli chcesz poznać różnicę pomiędzy usługami kliknij symbol informacji "i" obok "Typ wizyty".
- Kliknij "Dla kogo" i wybierz dla kogo ma być wizyta.
- Jeżeli ma to być wizyta dla dziecka konieczne jest wybranie Roku urodzenia dziecka.
- Jeżeli wizyta ma być języku angielskim, zaznacz pole "po angielsku".
- Jeżeli ma to być wizyta u konkretnego Specjalisty to wybierz osobę w polu "Specjalista". Jeżeli może to być dowolny Specjalista zostaw pole puste, domyślnie jest wybrany Dowolny specjalista.
- Wybierz datę i godzinę wizyty i kliknij dalej.
- Uzupełnij swoje dane (imię i nazwisko, adres email, numer telefonu) oraz opcjonalnie wiadomość do terapeuty.
- Wybierz z listy "Skąd dowiedziałeś się o nas?".
- Zaakceptuj politykę prywatności i regulamin.
- Kliknij "Umów wizytę".
- Podsumowanie wizyty zostanie wysłane na podany adres mail.
Płatność za wizyty
- Usługi HEALIO są odpłatne, zgodnie z cennikiem widocznym na stronie internetowej.
- Koszt jednej sesji zależy od rodzaju sesji oraz wybranego Specjalisty.
- Wszystkie ceny podawane są cenami brutto, tj. zawierają podatek VAT i są wyrażone w złotych polskich (PLN).
- Rezerwacja terminu pierwszej wizyty wymaga dokonania przedpłaty. Płatności za pierwszą wizytę należy dokonać przelewem do 24h od momentu umówienia się na wizytę, jeżeli płatność nie zostanie wykonana wizyta zostaje anulowana. Numer konta na jaki należy wykonać przelew zostanie przesłany w wiadomości mail lub SMS.
- Płatności za kolejne Wizyty można dokonać przelewem przed lub gotówką po sesji.
- W przypadku Wizyt w formie online – płatność powinna odbyć się przed spotkaniem.
Odwoływanie i zmiana terminu wizyt
- Pierwsza wizyta: odwołanie lub przełożenie sesji jest możliwe najpóźniej do 24h od momentu umówienia się na wizytę, po tym czasie należy opłacić Wizytę lub zostanie ona anulowana. Jeżeli Klient nie pojawi się na Wizycie w ustalonym terminie (niezależnie od powodu nieobecności) oznacza to utratę wpłaty bez możliwości zmiany terminu. Jeśli wizyta zostanie odwołana przez terapeutę, zaproponowany zostanie nowy termin lub zwrot kosztów. Jeżeli Specjalista wyrazi zgodę jest możliwa zmiana formy wizyty ze stacjonarnej na online.
- Kolejna wizyta: odwołanie lub przełożenie sesji możliwe jest najpóźniej 48 godzin przed umówionym terminem. W przypadku późniejszego odwołania lub nieobecności, obowiązuje pełna opłata za sesję.
- Klient może odwołać Wizytę kontaktując się bezpośrednio ze Specjalistą, telefonicznie - dzwoniąc na numer: +48 666 500 599 lub +48 884 210 630 lub wysyłając wiadomość e-mail na adres:kontakt@rac-psychoterapia.pl.
- Klient może zmienić termin Wizyty kontaktując się bezpośrednio ze Specjalistą, telefonicznie - dzwoniąc na numer: +48 666 500 599 lub +48 884 210 630 lub wysyłając wiadomość e-mail na adres:kontakt@rac-psychoterapia.pl.
- Zmieniając termin lub odwołując Wizytę należy podać imię i nazwisko oraz datę i godzinę wizyty. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do odwołania lub zmiany terminu Wizyty.
Realizacja wizyty
- Specjalista jest zobowiązany rozpoczynać wizyty punktualnie.
- Klient również stawia się punktualnie na umówiona wizytę. Jeśli przybywa wcześniej, oczekuje w poczekalni na ustaloną godzinę lub zaproszenie do gabinetu.
- W przypadku spóźnienia Klienta, czas Wizyty zostaje skrócony o czas spóźnienia. Klient zobowiązany jest do opłacenia takiej Wizyty.
- W przypadku spóźnienia Specjalisty, czas Wizyty zostaje wydłużony o czas spóźnienia.
- W uzasadnionych przypadkach. takich jak np. agresja ze strony Klienta lub jego opiekuna, groźby skierowane w stronę Specjalisty, wyraźne zagrożenie zdrowia lub życia Klienta (np. natychmiastowa konieczność wezwania karetki), podteksty seksualne, Klient pod wpływem substancji zmieniających świadomość, Specjalista ma prawo skrócić czas Wizyty.
Dane osobowe
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do kontaktu z Klientem oraz realizacji Wizyty.
- Administratorem danych osobowych Klienta jest HEALIO.
- Informacja o polityce prywatności oraz przetwarzaniu danych osobowych przez HEALIO dostępna jest na stronie: https://rac-psychoterapia.pl/polityka-prywatnosci/
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, zmiany, usunięcia oraz przenoszenia, a także prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w przepisach o ochronie danych osobowych. Klient ma również prawo wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@rac-psychoterapia.pl
Postępowanie reklamacyjne
- W razie wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości w zakresie realizacji Wizyt, Klient powinien w pierwszej kolejności skontaktować się z HEALIO telefonicznie - dzwoniąc na numer: +48 666 500 599 lub +48 884 210 630 lub wysyłając wiadomość e-mail na adres:kontakt@rac-psychoterapia.pl. Konieczne jest podanie dane niezbędnych do identyfikacji danego problemu.
- Klient ma prawo do nieodpłatnego złożenia reklamacji dotyczącej niezrealizowania bądź nienależytego zrealizowania Wizyty.
- Reklamację można złożyć wysyłając wiadomość e-mail na adres:kontakt@rac-psychoterapia.pl. lub pisemnie na adres: ul. Powstańców 7a/10, 40-040 Katowice.
- Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko, adres email, wskazanie okoliczności uzasadniających reklamację, a także żądanie związane ze składaną reklamacją.
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje nie pozwalają na rozpoznanie reklamacji, Klient zostanie poproszony o wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości lub podanie dodatkowych informacji.
- HEALIO rozpoznaje reklamację w terminie do 14 dni od daty otrzymania kompletnej reklamacji. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana pocztą elektroniczną na adres email podany w trakcie zgłaszania reklamacji, chyba że Klient zażąda w treści reklamacji przesłania odpowiedzi pocztą na adres korespondencyjny wskazany w treści reklamacji.
Postanowienia końcowe
- Klient umawiający się na Wizytę w HEALIO jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem świadczenia usług dostępnym na stronie internetowej https://rac-psychoterapia.pl/regulamin/ lub udostępnionym w HEALIO w wersji papierowej.
- HEALIO zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Klienci zostaną poinformowani o zmianach poprzez dodanie nowego Regulaminu na stronie internetowej HEALIO oraz udostępnienie go w HEALIO w wersji papierowej. Zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie 14 dni od ich opublikowania.
- Fakt korzystania przez Klienta z usług HEALIO oraz wszystkie informacje przekazane przez Klienta są objęte tajemnicą. Poufność może zostać ograniczona jedynie w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia Klienta lub innych osób oraz w przypadku krzywdzenia dzieci. Współpraca z innymi specjalistami (np. psychiatrą) odbywa się wyłącznie w zakresie niezbędnym dla leczenia. Jeśli terapia jest omawiana podczas superwizji, Klient pozostaje anonimowy.
- Specjalista może odmówić świadczenia usług, jeśli cele terapii są nierealne lub szkodliwe, a także w przypadku agresji, naruszania jego dóbr osobistych, czy bycia pod wpływem alkoholu lub środków odurzających – z możliwością wezwania policji.
- Specjalista może nie podjąć się prowadzenia terapii Klienta ze względu na konflikt interesów, brak specjalizacji w temacie trudności zgłaszanych przez Klienta lub brak nawiązania relacji terapeutycznej z Klientem.
- Specjalista może przerwać prowadzenie terapii, jeśli nie zmierza ona w dobrym kierunku, Specjalista czuje zagrożenie ze strony Klienta lub też z innego powodu podyktowanego dobrem Specjalisty i Klienta.
- W przypadkach ust. 5 i 6 Specjalista może zaproponować innego Specjalistę z HEALIO lub zaproponować inny sposób realizowania terapii (oddział dzienny w szpitalu, oddział zamknięty w szpitalu, grupa wsparcia, etc).